عقد صوری و تشریفاتی

عقد صوری و تشریفاتی

عقد صوری و تشریفاتی:

عقد صوری و تشریفاتی در سالن و یا منزل انجام می گردد، جهت هماهنگی تاریخ انجام مراسم و اطلاع از مدارک لازم با دفترخانه ازدواج هماهنگی های لازم را انجام دهید .

ثبت اینترنتی ازدواج

البته مدتی است که ثبت ازدواج به صورت الکترونیکی و اینترنتی شده است. یعنی همانند دفاتر اسناد رسمی، امضا و اثر انگشت الزاما باید در دفترخانه گرفته شود. بنابراین لازم است در هنگام ثبت ازدواج، عروس و داماد به همراه پدر عروس و دو نفر شاهد به دفترخانه مراجعه کنند. تا ثبت عقد به صورت الکترونیکی انجام شود. سامانه ثبت ازدواج هم محدودیت زمانی دارد و انجام ثبت ازدواج از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر امکانپذیر است.

انجام عقد در تالار و منزل

در بسیاری از موارد عروس و داماد نمی خواهند مراسم عقد در دفترخانه برگزار شود. یا می خواهند مراسم عقد در بعد از ظهر و یاشب انجام شود. در شرایط جدید چاره ای جز این نیست که یک نوبت عروس و داماد به همراه پدر دختر و دو نفر شاهد دیگر جهت ثبت ازدواج به دفترخانه بیایند. اما می توان بعدا عقد تشریفاتی را در منزل تالار و یا دفترخانه در ساعتی که مدنظر شما هست انجام دهیم.

 

سوالات متداول عقد صوری و تشریفاتی

1- ما می خواهیم مشهد در حرم امام رضا عقد کنیم، شما ثبت می کنید مراحلش چییه؟

ثبت عقد در دفترخانه انجام می شود. شناسنامه ها و سند ازدواج تحویل شما میشود. با همراه داشتن مدارک ثبت عقد می توانید از حرم نوبت عقد بگیرید.

2-ثبت عقد را در جای دیگری انجام داده ایم شما عقد صوری و تشریفاتی برامون انجام میدید؟

بله لطفا شناسنامه ها و سند ازدواج رو به همراه داشته باشید و با دفترخانه هماهنگی های لازم رو انجام بدید.

3- امکانش هست عقد صوری خونده بشه و بعد ازدواج رو ثبت کنیم؟

نه امکانپذیر نیست. اگر بخواهید عقد انجام بشه حتما باید ازدواج رو ثبت کنید.

4- برای انجام عقد صوری چه مدارکی لازمه؟ حضور پدر دختر هم لازمه؟

مدارک شناسنامه ها و سند ازدواج لازم هست. حضور پدر دختر لازم نیست.

مدارک لازم برای ثبت ازدواج

 

    این وبگاه،وبگاه اختصاصی دفتر رسمی ازدواج 348 و طلاق 40 تهران می باشد که هدف از ایجاد آن سهولت دسترسی مراجعان دفترخانه و اطلاع رسانی در خصوص ازدواج و حقوق خانواده است. در ضمن دفترخانه صرفا مبادرت به ثبت ازدواج دائم و موقت و ثبت طلاق می نماید و فعالیتی در زمینه همسریابی ندارد.

    آدرس:

    تهران - میدان جمهوری- نبش ارومیه شرقی- پلاک 615- طبقه دوم

    شماره تماس:

    02166120298

    ایمیل:

    info@aghdnameh.ir

    سبد خرید